About Me

My photo
bachok, kelantan, Malaysia
Alhamdulillah,saya sudah bergelar seorang guru,dengan berkat usaha dan keyakinan dalam menamatkan pengajian di UKM,saya ditempatkan di sebuah sekolah yang agak besar di negeri sembilan,terima kepada semua pihak yang banyak membantu saya dalam mengecapi kejayaan ini..

Thursday, October 14, 2010

rokok punyer pasal...

haha...pening tul la bile pkir sal rokok...tiap kli beli rokok,ade je azam nk berhenti rokok,msti rse nk hisap cepat2 je supaya cepat habis..tp bile dh hbis,rse nk hisap lg,msti akan beli lagi..tu la msalah aku skrg ni..cam mne leh nk berhnti ni..dua mggu yang lepas,leh ckap,cam2 rokok aku dh hisap ni,pling kurang sehari hbis la sekotak tu(disebabkan perasaan nk berhnti tula)..huhu..cpat je hbis rokok..
bile harga rokok ni mkin naik,rse terpikir mkin nk berhenti lok..pkir sal duit nk smpan la,untuk posting nnt la..cam2 la pkir sal duit..jd kne berjimat la..Alhamdulillah,skrg ni mmg xdapt berhnti ag,tapi kadar tu dh semakin berkurang la..gmbira gak rse sbb sekotak tu leh than la 3-4 hari..jd jimat la ckit..hehe..
nk dijadikan cter,ade org memberitahu,klu sorg perokok nk jimat duit,jd kne jimatkan duit petrol,duit mkan,bil air,bil elektrik,sbb ape nk jimat bnde ni sume,sbb nnt xtrasa bebanan la bile beli rokok..apa la punyer org..haha..(tp kdang2 btul gak ape yg die ckap tu)..huhu
time kasih kepada Tuhan yang Maha Berkuasa kerana memberi aku kekuatan untuk menghadapi sume ini,terima kasih juga kepada yang tersayang kerana memahami diri yang bermasalah ini dan kepada kwan2 yang juga memberi semangat untuk berhenti walaupon mereka juga perokok(jarang gak dieorg bg nsihat ni)huhu

No comments:

Post a Comment